HomeWerkplaats

De kracht van onze werkplaats

Samen werken aan een betere toekomst voor iedereen: dat is waar Stichting SoGoed voor staat. Onze werkplaats helpt mensen opnieuw hun plek te vinden in de maatschappij.

De werkplaats

Met de Buurtkastjes, waarbij etenswaren of andere producten worden geruild of gedoneerd, draagt Stichting SoGoed bij aan een betere toekomst. De Buurtkastjes worden gemaakt door medewerkers van Reakt in Purmerend, wat onderdeel is van de Parnassia Groep. Deze organisatie richt zich op dagbesteding en creëert leerwerkplekken voor mensen met psychische problemen. Dag in dag uit komen verschillende cliënten naar de Nijverheidsweg. Hier houden ze zich op allerlei niveaus bezig met het maken van houtconstructies.

"Het is druk in de werkplaats. Er wordt gezaagd, geschuurd, gelachen en geverfd."

Het Buurtkastje

Het Buurtkastje wordt vervaardigd in onze werkplaats en is dus echt handwerk. De kastjes worden zorgvuldig en met veel enthousiasme gemaakt. De medewerkers van Reakt zetten de Buurtkastjes met veel passie en aandacht in elkaar. Dit gebeurt onder gekwalificeerde begeleiding. Omdat het Buurtkastje echt handwerk is, kan het zijn dat het kastje - ondanks onze toewijding - soms onvolkomenheden heeft. Dit geeft de Buurtkastjes echter hun unieke karakter. Het Buurtkastje is te verkrijgen in onze winkel.

Bekijk dit product

Winkel

Bekijk de producten die rechtstreeks uit onze werkplaats komen in onze online winkel.

Aanmelden als sponsor

Wordt sponsor en draag jouw steentje bij als het gaat om een maatschappelijk probleem.

Projecten

Wij zijn Stichting Sogoed en zetten ons voor mensen die het wat minder hebben. Dit doen wij door het reduceren van voedselverspilling.