Stichting SoGoed is er om anderen te helpen

Aan de hand van maatschappelijke projecten zet de stichting zich in voor mensen die in armoede leven en gaat daarnaast voedselverspilling tegen. Ook jij kunt een steentje bijdragen.

"Liever delen dan verspillen! Zo verspillen we minder voedsel, helpen een ander en dragen we bij aan een meer sociale buurt."

Author Name | Job position

Stichting SoGoed  is een  particulier initiatief  opgericht  op 9 augustus 2016 . Het doel van de stichting is om aan de hand van diverse projecten mensen in armoede te helpen en daarnaast voedselverspilling tegen te gaan. Dit gebeurt op dit moment in de  vorm van Buurtkastjes , Buurtkoelkasten en een Boodschappenkar. De projecten van de stichting dragen bij aan een sociale sfeer in de buurt. Neem wat je nodig hebt en geef weg wat je kan missen. Zo helpen we elkaar.

Het Buurtkastje

Het Buurtkastje wordt vervaardigd in onze werkplaats en is dus echt handwerk. De kastjes worden zorgvuldig en met veel enthousiasme gemaakt. De medewerkers van Reakt zetten de Buurtkastjes met veel passie en aandacht in elkaar. Dit gebeurt onder gekwalificeerde begeleiding. Omdat het Buurtkastje echt handwerk is, kan het zijn dat het kastje - ondanks onze toewijding - soms onvolkomenheden heeft. Dit geeft de Buurtkastjes echter hun unieke karakter. Het Buurtkastje is te verkrijgen in onze winkel.