Dag van het Buurtkastje zaterdag 28 augustus 2021

Dag van het Buurtkastje voor 5 jarig bestaan van de stichting SoGoed!

August

2021

Op zaterdag 28 augustus 2021 is het de Dag van het Buurtkastje. In het Buurtkastje worden boodschappen gedeeld. Zo voorkomen we voedselverspilling, helpen we mensen die het minder hebben en werken we samen aan een meer sociale buurt. Inmiddels staan er in Nederland op heel veel plekken al Buurtkastjes om boodschappen te delen. En er komen er steeds meer bij. Het is mooi om te zien dat het motto van de stichting 'Liever delen dan verspillen' door steeds meer mensen wordt ondersteunt.

De Buurtkastjes zijn te vinden in de voortuinen van particulieren, maar ook aan de muur bij kerken of bij buurthuizen. Het Buurtkastje past eigenlijk overal. Het is een vriendelijk, simpel en laagdrempelig project. De Buurtkastjes zijn altijd open en voor iedereen bereikbaar. Je hoeft geen lid te zijn. Je mag pakken wat je nodig hebt, geven wat je kunt missen en ruilen mag ook. Het gaat om het samen delen.

Met het project van de Buurtkastjes willen we proberen om de ruilhandel weer nieuw leven in te blazen. Je hebt een pak rijst maar dat gebruik je niet. In het Buurtkastje staat een pak suiker, dat heb je nodig. Dan ruilen maar. Zo makkelijk is dat.

Op 28 augustus vragen wij speciaal aandacht voor de Buurtkastjes in het algemeen en voor het Buurtkastje bij u in de buurt in het bijzonder. We vragen u ook op die dag in uw keukenkast te kijken of daar nog producten staan die u niet meer gebruikt. Zijn deze producten verpakt en binnen de houdbaarheidsdatum? Breng ze dan bij een Buurtkastje bij u in de buurt. We zouden het super leuk vinden als u dat doet.

Maak op zaterdag 28 augustus eens kennis met een Buurtkastje bij u in de buurt. De locaties van de Buurtkastjes die bij ons bekend zijn staan op een kaart op onze website. Maar er zijn ook veel plekken waar kastjes staan die wij nog niet kennen. Misschien is het vinden van een Buurtkastje bij u in de buurt nog wel een speurtocht, maar dat is zeker de moeite waard.

Maak op 28 augustus kennis met het Buurtkastje, de mensen die de kastjes met inzet en plezier beheren en met het motto 'Liever delen dan verspillen'