Veiling jubileum Buurtkastje!

Het aantal Buurtkastjes in Nederland groeit. Binnenkort het 100e exemplaar.

René Verhoogt

2021

Het Buurtkastje verschijnt op steeds meer plekken. In steden, in dorpen, in buurten, bij buurtcentra of bij kerken. Het 100e kastje is de aanleiding voor een mooie samenwerking tussen stichting SoGoed en kunstenaar Gertjan Dubbeld. Met als resultaat een werkelijk prachtig kunstwerk. Een prachtig beschilderd beschilderd Buurtkastje. Een uniek exemplaar.

Over de kunstenaar: het Buurtkastje is beschilderd door Gertjan Dubbeld

Gertjan is pas in 2017 voor het eerst in aanraking gekomen met schilderen. Vanaf dat eerste moment is hij in ban geraakt en is dit uitgegroeid tot een hartstochtelijke passie.

Als fotograaf heeft hij geleerd om te schrijven met licht en te werken met compositie. Dit is ook zijn plan van aanpak bij een schilderij. Portretten en werken naar voorbeeld geven hem de mogelijkheid om gelijkenis vast te leggen waarin hij juist karakter, uitstraling en sfeer wil benadrukken.

Op een nog te bepalen datum gaan we dit speciale jubileum Buurtkastje veilen. Wilt u meedoen met de veiling? Stuur dan een email aan info@stichtingsogoed.nl onder vermelding van: deelname veiling. Als de datum en de locatie van de veiling bekend is ontvangt u van ons een uitnodiging. En we houden u dan op de hoogte van het laatste nieuws over de veiling en over het jubileum kastje. Misschien staat binnenkort dit bijzondere Buurtkastje wel in uw voortuin of in uw bedrijf.

Bent u nieuwsgierig naar het kunstwerk en wilt het graag bekijken? Dat kan. Het jubileum Buurtkastje staat tentoongesteld bij Cultuurhuis Wherelant
Van IJsendijkstraat 403, 1442 LB in Purmerend.

Het laatste nieuws